• WORK
  • NEWS
  • SAY HELLO
  • WE ARE
  • INSTAGRAM
WE Oslo
  • WORK
  • NEWS
  • SAY HELLO
  • WE ARE
  • INSTAGRAM

DEN NORSKE OPERA & BALLETT

Den visuelle profilen til Den Norske Opera & Ballett ble lansert samtidig som åpningen av nytt hus i Bjørvika. Designarbeidet ble ledet av Kristine Lillevik, den gang kreativ leder i Dinamo Design. I 2014 ønsket DNO&B en revidering av profilen samt en online versjon av designmanualen. Kristine fikk oppdraget og høsten 2014 definerte vi et knippe nye verktøy, utvikdet regelverk for logobruk samt etablerte et system for co-branding. Hele designmanualen, inkl det nye tillegget, ble lagt over på en digital plattform. Et nyttig verktøy for DNO&Bs inhouse designere. Den viktigste endringen besto i at det ble åpnet for bruk av kun logosymbol. En ambisjon vi hadde allerede i 2008. 7 år senere var altså tiden moden og publikum kjenner nå den karakteristiske skråstreken som logoen til Den Norske Opera & Ballett.

 

"I oppdraget med å lage ny visuell profil for Operaen klarte designteamet å kombinere kreativitet, forståelse for oppdragsgivers egenart og hensyn til profilens funksjonalitet på en sjeldent god måte. Beviset er at logoen fungerer minst like effektivt og slående i dag - 8 år etterpå."

Liv Beate Skavdahl (tidl. Markeds- og kommunikasjonsjef i DNO&B)

IMG_1459.jpg
Book 0129 2014-08-26_2.jpg
Book 0129 2014-08-26.jpg
Buttons 0526 2014-08-25.jpg